Professionele werking

Om de vertrouwensrelatie tussen huisarts en cliënt te helpen behouden mogen onze bewoners uiteraard hun vaste huisarts vragen om hen te blijven bezoeken in het woonzorgcentrum.

gedurende de eerste dagen van opname neemt de hoofdverpleegkundige contact op met de huisarts om de huidige toestand toe te lichten.

Goudblomme biedt ook hierbij een kwaliteitsvolle ondersteuning:

  • Begeleiding: Tijdens de kantooruren begeleidt een verpleegkundige steeds het bezoek en bereidt de nodige voorschriften en administratie voor. Nieuwe medicatie en medicatieaanpassingen worden door deze verpleegkundige ingegeven in het systeem.
  • Opvolging: Indien opvolging gewenst is, verzamelt de verpleegkundige de gegevens alsook wanneer er uitzonderlijke waarden worden vastgesteld wordt de huisarts gecontacteerd.
  • Huiseigen opnameprocedure: Bij een opname in het ziekenhuis wordt steeds een recente transferfiche meegegeven met belangrijke info over medicatie, contactpersonen en medische achtergrond.
    Bij een ziekenhuisopname neemt het verplegend personeel binnen de 6 uur van opname telefonisch contact op met het ziekenhuis om te informeren naar de toestand van de bewoner.
    Indien informatie niet correct toekomt, wordt deze ook elektronisch doorgegeven.
    Informatie waarover wij beschikken wordt steeds gecommuniceerd met de familie.
  • Communicatie: Om permanent op de hoogte te blijven van de situatie zullen wij ook initiatief nemen om wekelijk te informeren naar de gezondheidstoestand.

Wenst u meer te weten over onze werking?
Klik dan hier om de presentatie te bekijken.